Ruszyła VI edycja kampanii DOBRY MONTAŻ
Ruszyła kolejna edycja kampanii DOBRY MONTAŻ, która ma na celu szerzenie wiedzy na temat dobrego montażu, propagowania edukacji w zawodzie montera stolarki budowlanej oraz promocji innowacyjnych rozwiązań montażowych i produkcyjnych.
Dynamiczny rozwój technologii prowadzi do daleko idących modyfikacji i doskonalenia produktów. To z kolei wymaga od wykonawców systematycznej aktualizacji wiedzy na temat najnowszych rozwiązań produktowych oraz innowacyjnych technik montażu, ale również aktualnie obowiązujących norm. Dlatego Związek Polskie Okna i Drzwi, wraz z partnerami akcji uruchamia kolejną edycję kampanii DOBRY MONTAŻ, której jednym z celów jest podnoszenie kwalifikacji i wiedzy monterów stolarki budowlanej.
Dobry produkt tylko z DOBRYM MONTAŻEM
Dobry montaż jest tak samo ważny jak dobry produkt i wie o tym każdy kto postawił na profesjonalne usługi.Brak wiedzy o produkcie, błędy montażowe czy niska jakość akcesoriów montażowych, ma wpływ na utratę właściwości produktu, a przede wszystkim na wzrost kosztów ich eksploatacji. Ostatecznie klienci tracą pieniądze, a producenci i firmy montujące wyroby stolarki, tracą zaufanie swoich klientów. I tu koło się zamyka, dlatego inwestycja w wysokiej jakości produkt ma sens tylko wtedy, kiedy zadbamy o jego właściwy montaż.Edukacja branżowa to kluczowy element strategii Związku POiD, a DOBRY MONTAŻ to istotny projekt społeczny, ważny dla całej branży budowlanej. Jedno z głównych założeń jest edukacja ekip montażowych w kwestii poprawnego montażu stolarki oraz wsparcie przyszłego rynku usług montażowych. To także edukacja klientów detalicznych, którzy inwestując w wysokiej jakości produkty nie powinni ponosić dodatkowych kosztów wynikających z ich niewłaściwej instalacji – mówi Paweł Wróblewski, dyrektor zarządzający w POiD Związek Polskie Okna i Drzwi.
DOBRY MONTAŻ wspiera profesjonalistów
DOBRY MONTAŻ to także działania wspierające profesjonalistów. Na stronie internetowej znajduje się wyszukiwarka polecanych punktów dystrybucji, oferujących sprzedaż oraz montaż wyrobów stolarki budowlanej (https://dobrymontaz.com/monterzy/). W wyszukiwarce znajdują się tylko i wyłącznie firmy rekomendowane, czyli takie, których wiedza produktowa oraz umiejętności ekip montażowych została potwierdzona przez producentów zrzeszonych w Związku POiD.
Dodatkowo w wyszukiwarce wyróżnione są „Dobre firmy”, czyli punkty dystrybucji, cieszące się najlepszą opinią i największym zaufaniem partnerów kampanii.
Aby znaleźć się w wyszukiwarce, wystarczy skontaktować się z producentem, który zgłaszając danego dystrybutora potwierdzi jego kompetencje. Wpisanie na listę firm rekomendowanych, oprócz polecenia wiążę się z możliwością posługiwania się logo akcji DOBRY MONTAŻ oraz wykorzystania materiałów promocyjnych, które pozwolą wyróżnić się rekomendowanym firmom na rynku lokalnym.
DOBRY MONTAŻ od podstaw
W ramach kampanii, przy zaangażowaniu partnerów akcji, realizowana jest m.in. współpraca ze szkołami branżowymi, gdzie funkcjonują klasy patronackie „DOBRY MONTAŻ”. Ich uczniowie, podczas szkoleń i wyjazdów dydaktycznych organizowanych przez partnerów zdobywają praktyczną wiedzę na temat prawidłowego montażu wyrobów stolarki budowlanej.
Związek POiD przygotował program wsparcia naboru do szkół branżowych, które od września 2019 planują rozpoczęcie kształcenia w nowym zawodzie. W ramach programu, POiD zaprasza firmy z branży stolarki budowlanej do lokalnej współpracy z placówkami szkolnymi i do zaangażowania się w rekrutację. Związek POiD aktualizuje także listę szkół, które planują rozpoczęcie kształcenia w zawodzie „monter stolarki budowlanej” i kontaktuje się z organami prowadzącymi placówek szkolnych, informując je o programie wsparcia – komentuje Paweł Wróblewski.
Razem dla branży
Akcja edukacyjna DOBRY MONTAŻ należy do tych, które konsolidują na co dzień konkurujące firmyjednym, wspólnym celempodnoszenia standardów, poprzez udoskonalanie produktów i usług.Wszystkie poprzednie edycje prowadzone były przy udziale Partnerów, wiodące marki, które wspierały akcję swoją wiedzą merytoryczną, udostępniały swoje zaplecza szkoleniowe oraz kadrę ekspertów. Również do tej edycji zapraszamy firmy, które chcą mieć swój udział w tworzeniu nowej jakości w zakresie usług związanych ze stolarka budowlaną – podsumowuje Paweł Wróblewski, koordynator akcji DOBRY MONTAŻ
Kampanii towarzyszą patroni medialni i merytoryczni: Instytut Techniki Budowlanej i Polskie Stowarzyszenie Dekarzy. Patronat honorowy nad inicjatywą sprawuje Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju.